Påskeharen

Categories Blogg

Haren e jo egentligt ein skrale, anorektiske, forvokste kanin, Når det komme t Påskeharen så e an jo egentligt vokst opp i Sørmarkå. Han e oppfostra på blomster så han stjele nere på kjerkegården på Hinna. Siden an bare får avkapte blomster så e an ganske tynne.

Det forunderliga her e jo atte an hoppe rondt å dele ut egg. For det fyssta; haren e et pattedyr, an legge jo ikje egg, men på den andra siå, så hadde det vel vært litt vanskeligt å holda styr på ein haug med hare ongar i korgå?

Disse eggå så an dele ut, e jo malte som et pride flagg, någe som bevise at påskeharen e ein liberale og trivelige type, med et åbent sinn. (Det og derfor an e forbudt i Russland)

Haren e jo et frokt-bar-hed-symbol , og det der må me snakka om. For hverken frukt eller salat (så haren spise) har någe med Bar å gjør, itte mitt skjønn, å sånt någe har eg ved på. Frukt har for så vidt lide med nøtter og å gjør, å iaffal ikje prøv kamufler di to i ein sjokolade, då fyre eg deg i baghåvet med någe hardt. Ananas på pizzaen kan du og spara meg for (eg e jo tross alt emigrert t Påskeøyå, og kjent som Gran Canaria for anledningen)   Pizza Hawaii har ingenting med Pizza å gjør. Eller med Påskeharen for den saks skyld.

Enkelte nettsteder, som Wikipedia og andre leksikon hevde jo atte Påskeharen egentlig va ein kanin i Tyskland, så udvandra an t USA på 1800 tallet, så kom de hare 30 årå, å an blei ein mager Hare. Det e sjølsagt bare tull. Då hadde an jo vært øve 200 år gammale, og så lenge leve ikje ein Hare, eller ein kanin. Men hermetiske ananas tror eg du kan oppbevara så lenge uden atte det bler godt for det o

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *