Fysen på Farsa i Syden

Categories Blogg

Eg va ude å lufta sandalene her om dagen. Då kom eg t å tenka på Jesus, å den gangen han dreiv kafé og serverte fisk, brød og vin. Han hadde òg sandaler, sikkert derfor eg kom på an. Så eg innsåg at eg va solten, å bestemde meg for å kjøba Farsa. Eg fant ei bu langs straen her i Syden, og gjekk bort t Pablo derane, å forlangte ei Farsa. “Nå cåmprende” svarte han. Eg kan jo spansk, så eg sa det t an, “no, no løgkompott, just Farsa, in one bread”. “Bredd? You mean Beer,? si si, senoor. Cerveza.” Som sagt  det e greit når du kan spansk, så då sa eg ” Her ska det cerveraz  Farsa, Pablo” Pablo klødde seg i håve, og kom me ei øl t meg. Eg begynte å mistenka at Pablo ikje va spanjol, men ein illegale bådflyktning. Så eg gjorde kort prosess å viste det internasjonala farsetegnet . Då fekk Pablo fart på seg derane, å begynte å olstra någe voldsomt. “Quesa?” “Ka eg sa, Pablo, eg sa Farsa!”Så kom an med ein Hamburger?! Eg begynte å pitla av sesamfrønå, for å visa an atte eg ville ha heidevegg, ikje burgerbrød, mens eg pekte på den der brune flade pucken, så iaffal ikje va Farsa, og sa “Porcino” fysst blei Pablo eitrande forbanna sikkert for atte han trodde det va han eg kalte for et svin, før det endelig gjekk et ørlide lys opp for an, så slengde an någe bacon på burgeren min. Det blei ikje farsa den dagen. E det någen så vet om Håland Kjøtt har bu i Syden?

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *