Folk og røvere på Phi Phi, og ein geniale idé

Categories Blogg

Kver sommar e der ein haug med syklister så sykle på kryss og tvers i Frankrige, å kver sommar bruge de rondt 3 uger på å finna fram t Paris. Eg føle meg litt som di, her me surre rondt i Thailand, å eg vurderte å ta ein kviledag idag, sånn så sykkelfantomene gjorde igår, men der e for mange rare folk og ting så foregår her, så då får me bare holda kogen.

Me forvilla oss som sagt ud t PhiPhi øyene igår, opp i ei trehytta på ei fine strand. Det vil sei, 20 meter fra strandå i luftlinje, som igjen betyr et helsikes marakkels av ein bakke, som disse syklistene ville kalt ein andre kategori. (Det betyr bare at det e någe så inn i regnskogen bratt)

Igår gjekk me ner for å bada, så kom det ein regnskyll, så me gjekk i baren, fekk oss någe mad og drikka, å der blei me siddande ganske lenge. Faktisk litt for lenge hvis du spør meg idag.

Når me så sko opp der ingen skulle tru at nokon såg syn på å bu, så fekk eg ein geniale idé, di har nemligt sånne mini tuk tukar her på området. Så eg bestillte ein pizza levert på rommet, vel vidande, om at di måtte kjøra den opp. Så sporte eg fint om me konne få sidda på med pizzabudet.Dermed kom me oss opp bakken, og me fekk pizza. Eg e jo ikje fydde igår.

Nere på strandå va der ein familie fra Kina. Far i familien, eg tippe han hette Chang, va kanskje 50 år gammale, og såg ud som ein kina kopi av Gjert Ingebretsen. Han ollde og styrte, og va øve alt med yen gliset sitt. Men bada konne an ikje. Med mindre hunda symming, plasking, baderingar og badeballar e normal adferd i hans alder. På restauranten spelte han tetris med bordene og flytta rondt på di, og i baren hadde han ikje nok fingrar t å bestilla. Det e utroligt kor møje enkelte klare å gjør ud av seg. Enten me va på strandå, i restauranten, eller i baren så vifta han rondt, med de litt for korte armane sine.

Ein ting eg stusse med, e at der e ein del russiske rubel røvere her. Det e tydelig atte di klare fint å reisa rondt ennå, og de ser ganske ubekymra ud. Nå ska me ikje klemma alle russere ud av den sama kaviartubå, men di har jo lagt litt sjau, Putin å di, så kanskje russerne burde tona ner littegrann kor di komme fra?

Åsså hoppe det ein haug med australere rundt her. Det e ikje et språg eg hørre så ofte, men eg kjenne at kver gang, får eg lyst t å komma hjem fra ungdomsskolen og se Home and away, istedetfor å gjør lekser.

Dagen idag ska vel itte planen tebringas på strandå, prøva å lada batteriene litt, for me har egentlig føge rondt på någe kver dag, men kem vet, plutseligt bler det cocktail, eller longtail, å någe galskab, det får dokkor i så tilfelle vida imårå

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *