Det e någe drid, å bli lurt av ein luring

Categories Blogg

Bangok e et salige kaos, å det va der med havna i går; Khaosan road – eg e jo stødige i thai, så eg fatte jo atte det betyr kaos gadå. Men veien va lange, kronglete, og ad omveier.

Dagen starta på symmebassenget, som av ein eller aen grunn e i 6. Etasje. Det fekk meg t å undras på kossen arkitektene tenke. Koffor 6 etasje, å ikje 5 eller 7. Sannsynligvis har di trillta terningar å fått to 3ere, så blei det 6 etasje. Uansett.

Rondt bassenget va der masse kinesere og japanere, å di e sikkert hyggelige di. Men den eine Japan familien, som bestod av bestemor,bestefar, datter, svigersønn og barnebarn, unnskyld Instagram barn, va rare.

Di hadde ei jenta på sånn ca størrelse 3-4 år, å den stakkars ongen blei plassert i all slags positurar og fotografert i alle mulige og umulige vinklar, iført bikini av type voksen. Foreldrene lo, besteforeldrene lo, og jentå grein, hu ville bare bada. Eg vurderte å gå bort å slenge i di någen japanske gloser, men så kom eg på et eg ikje kan japansk.

Ittepå sko me på shopping. Det burde jo ver muligt i ein sånn ein by. Fra hotellet går der ferga. Ombord va der ein bestning  beståande av tri onge, skamrøygte lettmatrosar i Donald jakkar. Ole, Dole og Doffen der altså.

Vel i land va me litt rådville om ka vei me sko. Så fant eg ein Thai mann så va kjempe hjelpsomme. Han forklarte, å sko hjelpa oss å finna ein billige tuk tuk, så me konne leia skambilligt time itte time. Kjempe hjelsomme, åsså så smilende. Kånå lo, å eg jabba. Lurt av ein luring.
Fysste stopp va ein skredder, som konne sy ka det måtte ver. Eg e redde for atte hvis eg hadde kjypt någe, så hadde eg endt i keiserens nye klær. Me hoppte fort av, før me kom t gullsmeden, for å sei det sånn.

Nye ferga, det va tingen. Me drog t et kjøbesenter så fekk Kvadrat t å minna om Stadionparken.
Å gjekk fort lei. Eg e nemligt så heldige, atte eg e gifte med ei kåna så ikje lige shopping.

Kånå va ikje i toppform fra morningen, og igår nevnte eg ein buffet, og ka eg meine om det. Kånå e jo av ein aen oppfatning, men så di seie den så ler sist, dride minst.

Me fant oss ein tuk tuk så kjørte oss t Khaosan Road, som egentlig e Bangla Road, bare i Bangkok. Bortsett fra Alligatorane di grilde. Kor lenge di hadde hengt der e eg usikker på, så eg stod over.

Nå begynte buffeten virkelig å gjør seg gjeldande hos kånå, så det blei ein tidlige retur, for Rally-rau e ikje någe du vil ha i di loktene på Khaosan Road…

Bare for å gjør galskapen komplett, har me tenkt å bruga di siste timene i Bangkok i China town, koss det går, ja det går du venta på, men du kan ver trygge på, atte hvis me holde oss onna buffetane, så får du det her på moddabloggen.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *