Reisedag og minibaren med det rare i

Categories Blogg

For di så har sett Gudfaren trilogien litt for mange ganger, så e uttrykket “sleeping with the fish” velkjent.

Eg avslutta igår me å fortella om koss eg bada med haiar, og følte meg litt som Thainemad. Han der spinngalne Tore-Thai, stod å heiv ris udi, så fiskene og haiane flokka seg rundt meg, akkurat så ladyboyane på Bangla Road. Ein av haiane prøvde å ta et jafs av ryggen min, men lykkelig vis va det Baby shark duh, duh, duh, duh, så det gjekk helste godt.

Itte tri nydelige dager på Phiphi e det på tide å venda nasen inn mot fastlandet igjen. Denne gang tebage t Phuket området, nærmare bestemt Kata beach, eller kattastranden, som  eg tror det betyr.

Logistikk har di peiling på her i Thailand; om morningen kom ein bil opp t hyttå, og henta både koffertar og kåna. Eg fekk og sidda på. Så va det frokost på stranden, før koffertane blei kjørte t longtailbåden, som kjørte oss t transitthavnå for bådflyktninger, før vestamaranen tog oss t Phuket. Me smalt avgårde ein SMS t Kammen, som stod klar, samen med kånå, hu virka ikje heilt edru, så eg kalde na for Børsten, for å kjøra oss t Kata.

Itte heilt greie boforhold, e det nå på tide å ta steget opp i luksos klassen, ihvertfall ifølge annonsen.

Det å komma fra ei trehytta, t marmor meg her og marmor meg der e fint. Glassvindu mydlå soverom og bad e sikkert fint for di me eksponeringsbehov, men når det då e muligt å se inn på badet vårt fra symmebassenget, så verta det litt møje, for å sei det sånn.

Innsjekken, så foregjekk i någe som såg ud som et tempel,va ein heile prosedyre i seg sjøl. Det va ikje måde på ka di konne gjør. Hvis me trengte barberhøvlar, kattamad elker neglefil så va det bare å gje beskjed. Så sko di visa oss rondt på rommet, og ka som låg i skoffer og skab. Minibaren va velfylte, med øl, brus, snacks og kondomar. Litt spesielt.

Når du fyge rondt I varmen i tri uger, så må du nødvendigvis vaska kler onnaveis. Hotellet kunne selvfølgelig fiksa det, men det tog 2-3 dager, å du måtte beskriva kver ei onneboksa på ei lista. Istedetfor gjekk me t vaskeriet rett på siå av hotellet. Der satt det någen 20-30 års gamle jenter udforbi, og pekte innover. Di så satt inne va sikkert mødrene, og di pekte videre innover, t syvende mor i huset. Ei staurgammale, krokrygga kjerring. Joda hu sko vaska klenå. Veide opp, og gav oss ein håndskreven lapp . Så gjenstår det å se om me ennå har kler, eller om me må på shopping.

Dagen idag blir nok slakke på ei solseng, og kanskje se seg litt rondt i gatene. Kem vet, kanskje det skjer någe artigt her og, kanskje billettkontoret finne på någe, i så tilfelle finne du det her.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *